Ostar..?

Dagens första analysering går till vad jag även i mitt förra inlägg tog upp litet, dvs: skidbackar på ostar.
Jag kan nämligen inte för mitt liv FÖRSTÅ, VARFÖR de ska vara så HIMLA svårt att lyckas hålla en jämn och slät ost!? Grejen med att ha en ost är väl att man skall kunna äta den? Och som ett sånt väldans miljö- och ekonomsikt tänkande land borde vi väl försöka utnyttja hela ostens möjligheter? Och därför INTE skapa massa onödiga skidbackar som senare kommer leda till att vi måste slänga den och köpa en ny i förtid pågrund utav torra, äckliga och hårda kaneter. Vilket i sin tur kommer leda till att förbrukningen av ost ökar. Vilket kommer leda till att framställarna måste producera mer. Vilket leder till att man måste föda upp fler djur. Vilket leder till en ENORM ökning av betesmark som kommer gå åt. Vilket i sin tur kommer leda till att vi kommer få mindre plats att bo och leva på så man får bo fler och fler i samma hushåll, vilket kommer leda till att det blir ÄNNU svårare att hålla koll på sina ostars lutning!


Därför uppmanar jag alla mina anhängare att bojkotta SKIDBACKAR PÅ OSTAR
- för ett säkrare och mer ekonomiskt liv för sveriges befolkning!



Kommentarer
Postat av: Rahm

Haha det är ju hemskt! Men så länge man veta att du går runt och räddar alla ostar kan man ju kosta på sig att ta den godaste delen, d.v.s. den i mitten.

2008-03-16 @ 09:14:17
URL: http://gumsetoften.blogg.se
Postat av: Elin

Ät keso så löser det sig!

2008-03-17 @ 00:22:49
URL: http://makadam.blogg.se
Postat av: Anonym

Skriv mer! :D iaf ett till inlägg (A) det kan handla om annas urringning kanske? :P

2008-04-01 @ 18:42:01
Postat av: Sofia

Glömde att skriva att det var ifrån mig. Men detta borde ju kännas ännu bättre, nu har du så mycket som 4 kommentarer, kanske blir det 7 tillslut. Iaf om jag fortsätter glömma mitt namn:D

2008-04-01 @ 20:28:11
Postat av: Cissi

Rahm: Det är mycket möjligt. Men man KAN faktsikt inte alltid bara gå runt och tänka på sig själv. Och mitt bidrag till världen är, OSTRÄDDARE (för tillfället iallafall.)
Elin: Helt klart värt att tänka på ;)
Sofia: Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!

2008-04-06 @ 21:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0