Puss/zz...?

Godkväll godkväll!

För att göra alla lyckliga och glada har jag tänkt att bidra till ett litet inlägg här!
Vilket ska handla om puss/zz.
Jag har på senare tid nämligen fastnat för det kända och ogillade fjortisuttrycket Puzz. Detta för att de är så grymt gött att skriva! Puzz ger dessutom en helt annan attityd än att skriva Puss. Puss känns så himla ullit och gulligt och då ligger Puzz med två Z;an på slutet mycket närmare till hands om det är så att man känner för att vara lite tuff. Väljer man att skriva Puzz istället ger det även lite pondus till användaren då denne med äkta sanning i rösten kan medge att den faktiskt är lite fjortis. Som jag själv då.
Genom att använda Puzz istället för Puss kan man ju även på ett lättar sätt skilja på om det  faktiskt är en person man VILL pussa eller om det bara är ett sätt att skriva på. Så tyvärr de folk jag skrivit Puzz till....trodde ni något annat så måste jag ju göra er besvikna.

Därför uppmanar jag alla mina anhängare att LÄRA SIG URSKILJA NÄR PUZZ RESPETIVE PUSS BÖR ANVÄNDAS
- för mindre missförstånd för Sveriges befolkning!


Kommentarer
Postat av: Rahm

Jag hade lätt skrivit puss istället för puzz till den kossan!

2008-07-14 @ 18:57:50
Postat av: Sofia

Det är fint, men det verkar inte starta någon kommentarstrid.... :-P Den var ju faktiskt nästan rolig att läsa, gillade Petronellas inlägg i den fighten!

2008-07-16 @ 16:45:17
Postat av: sara

PUZZ på dig;!

2008-07-16 @ 22:00:53
Postat av: Becca

Att inte länka min blogg. Silken disssss ;=)

2008-07-26 @ 17:11:36
URL: http://rebeccamarialinnea.blogg.se/
Postat av: Elli

köss då?

2008-08-03 @ 18:02:57
URL: http://evsmeanswhatever.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0